לשכת מהנדס העיר
- מנהל/ת: עימאד חג' פרח
- טלפון: 09-7696122
- טלפון נייד: 09-7751447
- פקס: 09-7751448
- דוא"ל: imad.hf@tira.muni.il
מבנה המחלקה
במחלקה פועלים שני גופים:
א. מחלקת הנדסה, תכנון ותשתיות
עוסקת בבנייה והקמה של מבני ציבור, פיתוח שכונות חדשות וביצוע עבודות תשתית ומקיימת תהליכים של תכנון ראשוני, תכניות לביצוע, מכרזים והקמה. בנוסף אחראית המחלקה על תכנון מושכל ארוך טווח למען הדורות הבאים ולהסדרי התנועה בעיר, לרבות אחריות על רשות התמרור המקומית.
מטרותיה:
- הגדלת היצע ותמהיל הדיור בעיר
- פיתוח אזורי תעסוקה
- פיתוח פתרונות תנועה במרחב
- פיתוח מרחבים ירוקים ושטחים ציבוריים
- הכנת תכניות מתחמיות, תכניות מפורטות ומסמכי מדיניות מכוח תכנית המתאר
ב. הוועדה המקומית לתכנון ובניה
- יישום הרפורמה בחוק התכנון והבנייה
- שיפור השירות לתושבים ולבעלי עסקים
- רישוי ופיקוח על הבנייה
- אכיפת חוק התכנון והבנייה
רשימת בעלי תפקידים
טלפון מזכירות המחלקה: 09-7751447
שם | תפקיד | כתובת מייל |
---|---|---|
עימאד חג’ יחיא | מהנדס עיריית טירה | imad.hf@tira.muni.il |
כוזיימה עבד אלחי | מזכירת מהנדס העיר | khozaimaa@tira.muni.il |
בסאם בשארה | מזכיר טכני ועדה מקומית | bassamb@tira.muni.il |
רשא סמארה | בודקת תכניות | eashas@tira.muni.il |
הילין מנסור | בודקת היתרים | helenma@tira.muni.il |
פאתן סולטאן | בדיקה מקדמית לבקשות | fatins@tira.muni.il |
סמר סולטאן | מידענית | samarsu@tira.muni.il |
ג’מאל מנסור | מפקח בנייה | gamalma@tia.muni.il |
מוזהר חאסקיה | מפקח בנייה | mozherhaskia@gmail.com |
מוחמד קאסם | מפקח בנייה | muhammadq@tira.muni.il |
תקציר תכנית המתאר
- הכנת תכנית מתאר כוללת לעיר וקביעת מדיניות תכנון אשר תכוון את המשך פיתוח הישוב, תוך יצירת פתרונות לצרכי העיר ותושביה, לקידום רווחת החיים ולמתן שירותים ברמה גבוהה
- הגדרת פרוגרמה מתאימה לתכנון כולל לעיר בת כ-38,000 תושבים בשנת 2030
- הגדרת שטחים לפיתוח לישוב טירה עבור מגורים, מסחר תעסוקה ושטחי ציבור
- הרחבת/השלמת מערכת ראשית לדרכים ותנועה, ויצירת מערך תנועה המשתלב במערך הדרכים והמסילות האזורי, כולל מרכז תחבורה ותחנת רכבת
- הגדרת שטחים פתוחים ערכיים, לרבות עיגון החשיבות של השטחים החקלאיים המקיפים את העיר
- מתן בסיס לפיתוח תשתיות ראויות לעיר, לרבות תשתיות תנועה, ניקוז, מים, ביוב, גז וחשמל
- קביעת מדיניות הנחיות לתכנון מפורט, אשר יאפשרו מימוש מיטבי של התכנית המוצעת
חובת הנגשת חופש המידע
חוק חופש המידע, התשנ”ח-1998, נכנס לתוקפו בחודש מאי 1999. תכליתו היא להנהיג בישראל את “מהפכת השקיפות” באשר לפעולת הרשויות הציבוריות. החוק מכיר בזכותם של תושבי ישראל לקבל מרשויות ציבוריות מידע בעל אופי ציבורי, בכפוף למגבלות מסוימות המפורטות בו, שנועדו לאזן בין חופש המידע לבין זכויות ואינטרסים שונים, כגון ביטחון המדינה וכדומה. הכרה זו בזכות לדעת מציבה את מדינת ישראל בשורה אחת עם דמוקרטיות מתקדמות.
הממונה על חוק חופש המידע בעיריית טירה – מנכ”ל העירייה, ד”ר עבד אלרחמאן קשוע. אחראית חופש המידע ברשות, גב’ נאדיה יחיא.
על איזה מידע מדובר?
כל מידע המצוי ברשות ציבורית, והוא כתוב, מוקלט, מוסרט, מצולם או ממוחשב.
רשות ציבורית: הממשלה, משרדי הממשלה, נשיא המדינה, הכנסת, מבקר המדינה, בתי המשפט, רשויות מקומיות, תאגידים בשליטת רשות מקומית, תאגיד שהוקם בחוק, חברות, ממשלתיות, חברות-בת ממשלתיות, גופים מבוקרים (כמשמעותם בחוק), מוסדות להשכלה גבוהה, ועדת הבחירות המרכזית, החטיבה להתיישבות והספרייה הלאומית.
אילו סוגי מידע אסור לרשות הציבורית למסור?
- מידע אשר בגילויו יש חשש לפגיעה בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה, בביטחון הציבור או בביטחונו או בשלומו של אדם
- מידע בנושאים ששר הביטחון, מטעמים של שמירה על ביטחון המדינה, קבע אותם בצו, באישור הועדה המשותפת
- מידע שגילויו מהווה פגיעה בפרטיות, כמשמעותה בחוק הגנת הפרטיות, התשמ״א – 1981 נפתח בחלון חדש (להלן – חוק הגנת הפרטיות), אלא אם כן הגילוי מותר על פי דין
- מידע אשר אין לגלותו על פי כל דין
אילו סוגי מידע אין לרשות הציבורית חובה למסור?
החוק קובע מספר סוגי מידע אותם הרשות אינה מחויבת למסור. בין היתר, מדובר במידע שגילויו עלול לשבש את תפקודה התקין של רשות ציבורית, את יכולתה לבצע את תפקידיה, מידע על אודות מדיניות הנמצאת בשלבי עיצוב, מידע על אודות פרטי משא-ומתן עם גוף או עם אדם שמחוץ לרשות, ומידע בדבר דיונים פנימיים. רשימה מלאה של סוגי המידע שאותם אין חובה על הרשות הציבורית למסור קבועים בסעיף 9(ב) לחוק חופש המידע.
מי רשאי לבקש מידע?
לכל אזרח ישראלי או תושב קיימת זכות לקבל מידע מרשות ציבורית בהתאם לחוק חופש המידע.
תושב: כהגדרתו בסעיף 1 לחוק מרשם האוכלוסין, התשכ״ה – 1965 נפתח בחלון חדש, וכן תאגיד שהתאגד לפי הדין בישראל.
כמו כן רשאי לבקש מידע מי שאינו אזרח ישראלי או תושב (כגון עובד זר), לגבי מידע בדבר זכויותיו בישראל.
העמדת מידע לרשות הציבור
רשות ציבורית חייבת להעמיד לעיון הציבור את ההנחיות המנהליות הכתובות שעל פיהן היא פועלת ושיש להן נגיעה או חשיבות לציבור. רשות מקומית
חייבת גם להעמיד לעיון את חוקי העזר שלה.
אגרות
בתקנות חופש המידע (אגרות) התשנ”ט – 1999 (להלן : “תקנות האגרות”) נקבעו סוגי האגרות והסכומים אותן רשאית הרשות לגבות בגין טיפולה בבקשות למסירת מידע:
- אגרת בקשת מידע – 20 ש”ח.
- אגרת טיפול במידע – 30 ש”ח החל לכל שעה החל מהשעה הרביעית.
- אגרת הפקת מידע – 0.2 ש”ח עבור כל דף צילום, או פלט מחשב לתקליטור – 2.49 ש”ח.
- אם המידע היה מוקלט, מוסרט או מצולם – יישא המבקש בעלות ההפקה או ההעתקה של המידע.
מעבר לתשלום אגרת הבקשה, על המבקש להתחייב לשאת באגרת טיפול ובאגרת הפקה עד לסכום שלא יעלה על 149 ש”ח. אולם, אם קיים לממונה יסוד סביר להניח עם הגשת בקשה למידע, או בכל שלב משלבי הטיפול בה, כי הטיפול יהיה בהיקף שיחייב תשלום אגרת טיפול ואגרת הפקה בסכום כולל העולה על 149 ₪, הוא יודיע למבקש על הסכומים המשוערים של אגרת הטיפול ואגרת ההפקה, ויהיה רשאי לדרוש ממנו להפקיד את הסכום המשוער או חלק ממנו, או להמציא ערובות להבטחת תשלום הסכום במלואו.